mandag 17. desember 2007

Den store pepperkakebakedagen...

~Y~
Søndag var den store pepperkakebakedagen her...
Hadde besøk av to av barnebarna, og heldigvis fikk bestemor hjelp av de små
til pepperkakebakinga...
Tror vi koste oss like mye alle sammen...


Emma (3år) kjevla og stakk ut, hun imponerte bestemora med sine ferdigheter,
utrolig flink jente...


Andrine (1,5 år) var jammen ikke mindre flink...

Her viser hun sine kreative sider...
Tårn kan også bygges av en flaske og noen pepperkakeformer...

Emma kjevler ut en ny leiv...

Resultatet av gårdagens bakst...

Hvite julekakedamer og pepperkakemenn på tur...
Dere må tro vi koste oss, med julemusikk, kaker og kakao...

Da gjenstår det bare å få pynta pepperkakehuset, men det blir nok ikke før lillejulaften, da kommer nemlig barnebarna Ingrid (6år) og Hedda (1,5 år), da blir det deres oppgave å få pynta det... for den bestemora er litt "lat" da, slik at barnebarna bare må trø til...

YYYYYYYYYYYYYYYYYYYY

Tusen takk for alle de koselige kommentarene fra dere...

Ha en flott dag alle sammen, å kos dere...

~Y~

18 kommentarer:

Elzie sa...

Åh vad mysigt att kunna baka pepparkakor med barnbarnen. Jga blir riktigt avundsjuk ska jag säga. Och visst går det att bygga torn av allt. Det visade väl lillflickan tydligt *s*.
Hoppas du får en bra måndag.
Kram Elzie

Anonym sa...

Så flinke!

Maisi fikk pepperkakesett i bursdagspakke av nabojentene i går. Hun ville bake med en gang.. men jeg fikk overtalt henne til å vente.. Så vi må nok ta en ny runde i kveld.. Det fulgte med egen kjevle og former, var ikke rart hun ble glad da:o) Ønsker deg en fortsatt koselig tid før jul, og en deilig julefeiring framover.. julen er så koselig!!

Klem fra cecilie

Elzie sa...

Hej igen!
Ville bara tala om att du har fått en award så titta in på min sida.
Kram Elzie

minerva.jor sa...

Så koselig!
så flinke de er,
det er en gave av dimensjoner , det med førjulskos sammen med barnebarna våre:)
Ha det i fint i førjulsuken:)

Hilsen fra landet sa...

Så herlig! Ekte førjulskos ja. Jeg har omganssyke i dag, så det må bli pappan som er med å baker. Han har sin spesialitet som kalles "brune pinner" - tror det er det som står på programmet.

Lemi sa...

koselig.. mine e og tre og 1,5.. men ho minste bare spiste deig for d meste..

Anonym sa...

Så flinke onga da, syns eg kjenne lukta av nystekte pepperkaker:-)
Ha en flott førjulstid.
Klæm

Stina sa...

Vilka söta små händer.:-) Kramis

Trude sa...

Heisann,mange koselige bilder hos deg,god julestemning i huset. Her har mor prøvd å ta bilde av de tre smånissene sine, ikke lett, så de må nok til pers i mrg igjen...stakkars små. Vi høres igjen,nyt denne uka.

Brit. (lille meg) sa...

Hei! Jeg fant bloggen din gjennom en annen. Så koselig dere har det!
Skjønner at dere koser dere.
Ha en fin kveld!

Anonym sa...

Åhh så deilige små hender oppi pepperkakedeigen, nydelige bilder..lykke til med pepperkakehusoppsett, kos deg videre

Marie sa...

Å så koseleg med barnebarn på besøk! Håpar eg opplever å få barnebarn også.

Ønskjer deg fine dagar fram mot jul :)

Anonym sa...

Åhh,så koselig dere har hatt det,fine minner å ha av en snill bestemor:)Ha en koselig kveld

Lovise sa...

Deilige små barnehender som baker....kan det bli flottere?

Anne-Berit sa...

Å,så koselig du har det som får så god hjelp fra dine barnebarn med julebaksten,riktig flinke ser det ut son de har vært.Mine bor så lange unna,men jeg får besøk av tre av dem i jula,gjett om jeg gleder meg...

FO - 2 sa...

Koselig! :)
Kakemenn og damer hånd i hånd.
Fin fin tirsdag til deg. :)

minerva.jor sa...

God dag:)
Jeg har en utfordring til deg på bloggen min!
Ha en kos dag:)

Nette sa...

Så koselig da:)))