torsdag 1. mai 2008

Drømmen om en sommer som var......

Heisann alle sammen, ble ikke så veldig lang pause da...
Tusen takk for alle de koselige kommentarene fra dere...
Endelig er den verste allergien over for denne gang - og stemmen, den er delvis tilbake... Og det kan dere tro er bare helt HÆRLIG... prøv å ikke si et ORD på en uke... husker første gang dette skjedde - jeg trodde rett og slett jeg skulle bli gal... men ting blir en vane, dette skjer både vår og høst... da kan dere tro det er to som nyyyter stillheten i heimen... junior`s kommentar da det skjedde denne gangen JIPPI...
Beskjeder er blitt gitt på lapper... eller ved bruk av dommerfløyte - som forsvant på et merkelig vis...noen som føler seg skyldig...

Her har vi hatt et strålende sommervær de siste dagene, det har jo vært helt hærlig da...
Uansett om jeg har måttet holde meg inne, unner jeg andre å få nyte det flotte været - bare det blir fint sener også da...

En slik duk holder jeg på å sy for tiden - målet er jo å få den ferdig til sommern, iallefall en sommer... den består av mange broderier og lapper som skal syes sammen, den ser jo så utrolig flott ut på bildet - håper jeg klarer å få den til å ligne iallefall...



Så litt mimring...
fra sommeren 2007...
Her er noen bilder fra hagen på forsiden av huset kaldt "gården"....

En gammel ovn og slipestein...

Hele garasjeveggen...


Blomkasje i en gammel søppeldunk...

Her inne i "gården" sitter vi en god del, her er det store trær som gir masse skygge på dager med sol, og en rosehekk som hindrer innsyn...

Synes selv dette er den mest koselige delen i hele hagen, fordi det er masse trær, er ikke så glad i slette flat plener, uten trær...

Joda, her tilbringer vi også masse tid, under paviliongen...

Håper dere alle får en skikkelig super helg, med masse sol og utelig...

Nå skal jeg ta meg en runde i bloglandia, er nok masse nytt der nå...

Blogges...


20 kommentarer:

Mummimamma sa...

Hei, og velkommen tilbake!
Godt at ikke pausen ble så lang :)
Og det var veldig godt å høre at det går bedre med deg, det må være forferdelig å slite sånn med allgeri.
Den tiden vi andre ser frem til, men bjørka som får musører og gress og blomster som spirer, er for noen en ille tid :( Synd at det skal være sånn!

For en koselig hage du har, var spesielt fint med de gamle tingene, som slipsteinen og ovnen, det er med og setter preg på hagen.
Skjønner godt at dere koser dere i hagen.

Ha en fin kveld, og jeg ønsker deg fortsatt god helbred.
Klem fra meg

Mummimamma sa...

Uff og uff.

Går ut i fra at du ikke sliter med allgeri, men kanskje allergi blir mer riktig? ;)

Prinsesse Elin sa...

Nå ble denne damam meget glad:O)

Randi sa...

Himmel og hav så vakre sommer bilder. Der skulle jeg likt og vært...så utrolig koselig du har det rundt deg i ditt uteområde.

Jeg kjenner også snev av allergien som kommer..men jeg er ikke så plaget ..blir bare sliten og litt tett i nesa og ondt i halsen.!!

Håper vi får en finfin helg. Men det ser ut som om regnet tar oss igjen...men men..det må jo komme en gang.

Klem

liven sa...

Det var koselig at du var tilbake!!
Godt at du var kommet deg av allergien.......må være skikkelig plagsomme greier!!
Så flott du har det utenfor huset ditt!!! Sånn som jeg drømmer om å ha det ........skal være flink i år og få orden på uteplassene:)
De blå stolene dine er make til mine som nå er blitt hvite!!
ha en fin dag:O)

chevostar sa...

Velkommen tilbake!!! Nå ble jeg skikkelig glad! :):):):):)

Godt at du er på bedringens vei, og at været er bra hos dere selv om du kanskje må være inne med allergien din... du får nyte våren innefra!

Her går det for tiden i konfirmasjons forberedelser.Kort og div annet som skal lages!
I kveld skal vi på pizza til ett vennepar av oss! Det blir nok koselig :)

Håper du får en flott helg! '

Hulda sa...

Så deilige sommerbilder! Duken du holder på å sy blir jo virkelig som en sommerdrøm, gleder meg til å se!

Lemi sa...

godt at du ikke ble så lenge borte ;o)

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Supert!! Mita er tilbake! Håper du har det fint til tross for allergi, må være fryktelig irriterende å være plaget med sånt, uff.
Klem

Merete sa...

Supert at du er tilbake!!! knallfin duk du held på å sy nå..gler meg til å sjå bilder av det ferdige resultatet :o)
Ønsker deg ei fin vårhelg, Mita!

Anita sa...

Siden du er tilbake må jo våren være ferdig og vi har kommet til sommeren!! Kommer akkurat fra naboen og der har vi sittet ute og drukket vin og kost oss! Det er sommer det;o) Sånn vegg som du har har jeg også, og planene er klare for den, nå er den dekt av bringebær! Den duken så kjempeskjønn ut, men syns kanskje den er litt for fin til duk, slumreteppe kanskje! Har du kjøpt oppskrift eller funnet et annet sted?? God helg! Klem!

Torunn sa...

Så flott hage du har!
Skjønner meget godt at du trives med å sitte ute i "gården" ja.

Får håpe det blir masse utevær fremover sånn at vi kan nyte utelivet til det fulle:-)

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Stakkars deg som er sååå plaget da ! Jeg er også allergisk , men heldigvis ikke så ille. Godt du er bedre nå da :)
Må si den hagen din er en ting : FANTASTISK !!!!

God helg , klem

Hilsen fra landet sa...

Åååå dette var herlige bilder og bevis på at det faktisk finnes varmere tider!! God helg til deg :-)

Marie sa...

Nydelege sommarlege bilete her hos deg :)

Godt at allergien har gitt seg... Ikkje kjekt når ein ikkje kan snakke ein gong. To gonger i livet har eg vore ute av stand til å snakke. Den første var då eg var i åtte-årsalderen og sykla inn i ein steingard. Slo hol inne i munnen og kunne verken snakke eller ete på ei heil veke, måtte drikke suppe med sugerøyr. Andre gongen var i påsken ifjor, då hadde eg grusom tannverk og sat i ein stol med augo og munnen lukka. "Herleg for an pappa" blei det sagt, hehe.

I dag har eg holdt på litt i hagen. Har planta i nokre amplar. Eg kan ta dei inn om det skulle bli ei frostnatt. Nydeleg ver med strålande sol her i dag :)

God helg :) Kos deg :) Klem :)

kreaLIV sa...

Fint at du er der, og velkommen tilbake! Den duken ser skjønn ut, ååå gleder meg til å se den ferdig.
Go bedring med din allergi!
Spent på hvordan det går med meg, når det spretter her..har begynt å reagere på så my de senere år.Vi har et aldeles nydelig vær, jeg sitter å tover på verandaen, og riktig nyter (har bare et lite avbrekk *fnise*).

God helg til deg :)

liven sa...

Heisann!! Jenten min med bunaden var konfirmert for to år siden. I år har jeg ikke konfirmant. Men til neste år er det yngstemann sin tur!!
Mine gutter vil heller ikke ha bunad. Men jeg har sagt at det kan de få senere hvis de vil!!
Ha en fin lørdagskveld:O)

Anne-Berit sa...

Hei,så koselige sommerbilder det var hos deg,og nå står sommeren for døra igjen.Det er en veldig tidlig vår her i år,grønt på trærne først i mai hører til skjeldenheten,men det er skjønt.Ha det bra,klem fra meg!

MODERN COUNTRY sa...

Hei Mita og velkommen tilbake!
Jeg vet hvor ille det kan være med pollenallergi, har det ikke selv men flere i familien er plaga. Men så fort alt har sprunget ut går det som sagt bedre. Og godt er det! Det så så deilig ut i hagen på bildene og jeg kan ikke tro noe annet enn at du må kose deg gløgg ihjel.

Du får ha fine dager og kos deg godt i sol og varme!
Klem Aina

ChatrinesLiving sa...

Heihei!
Godt at du har blitt frisk igjen!
Den duken du holder på med kommer helt sikkert til å bli nydelig!
Hagen din er jo bare så koselig!
"pause hagebildene" dine var flotte! Ja her kan man jo bare drømme seg bort:)
I min hage er det ikke mye grønt å spore enda, men jeg jobber iherdig med både plen, og skal etterhvert plante både busker og planter.
Kan ikke si annet enn at jeg gleder meg til det, nå er det hele bare gjørme, og det trekkes fort innom hus også...
Ønsker deg en kjempefin søndag!
Klem fra chatrine:)